Виступ на педраді
Нові ролі вчителя
в парадигмі сучасної освіти
Визначальною
рисою сьогодення є стрімкий технологічний прогрес .
Сучасні діти працюватимуть у світі, який ми не в
змозі детально передбачити, бо швидкість змін зростає.
Відповідно до
функцій учителя змінюються і його ролі в навчально -виховному процесі. Нова школа потребує нового вчителя,
який може стати агентом змін,
тьютором,фасилітатором, коучем,модератором.
1.Тьютор
(від англ. tutor — учитель) — особа, що веде індивідуальні або групові заняття
із учнями, студентами, репетитор, наставник. Тьютор — ключова фігура в дистанційному
навчанні, що відповідає за проведення занять із учнями.
2. Фасилітатор.
Це вчитель, основне завдання якого полягає в
стимулюванні та направленні процесу самостійного пошуку інформації та спільної
діяльності учнів. Фасилітація – це організація й управління процесом
обговорення певних питань (тем) у групі людей. Мета учителя-фасилітатора –
організувати спілкування всіх учасників обговорення з нейтральної сторони,
налагодити ефективний обмін думками таким чином, щоб зіткнення думок перейшли в
конструктивне русло, розбіжності були успішно подолані і прийнятне рішення було
вироблено.
Дослівний
переклад слова «коучинг» – «тренерство». Коуч – це тренер, здатний зробити з
людини чемпіона, тобто мова йде про виховання переможців.
У порівнянні із тренінгом коучинг
розвиває самостійність, відповідальність.
4.Модератор — людина, що
відповідає за дотримання встановлених норм поводження на інтернет-ресурсах,
частіше форумах. Модератор - це наставник, керівник, який
здійснює підтримку і організацію активної роботи групи.
Отже, учитель має навчити дітей активності, навикам
співпраці в команді, коли учні можуть доповнювати один одного, стимулювати до
саморозвитку та самовдосконалення. Коли всі учні є складовою одного цілісного
організму – класу.
Немає коментарів:
Дописати коментар